15/2/13

Αθήνα: μια πόλη με σχεδόν ανύπαρκτες νυχτερινές συγκοινωνίες!


Η νεοιδρυθείσα ομάδα atenistas civil  που έχει σαν σκοπό να παρουσιάσει και να λύσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της Αθήνας το τελευταίο διάστημα ασχολήθηκε με τα μέσα μαζικής μεταφοράς Μέσα στα προβλήματα του εντόπισε, ξεχώρισε τις νυχτερινές λεωφορειακές γραμμές που υπολειτουργούν και είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Αυτό συμβαίνει γιατί οι περισσότεροι κάτοικοι τις πόλης αγνοούν την ύπαρξη τους, με αποτέλεσμα να μην τα χρησιμοποιούν...

Αποφασίσαμε λοιπόν πέρα από τις επιστολές που στείλαμε στον ΟΑΣΑ και στην ΟΣΥ, από τις οποίες δεν λάβαμε απάντηση, και μετά από έρευνα που κάναμε να συγκρίνουμε τις νυχτερινές συγκοινωνίες με αντίστοιχες που λειτουργούν σε πόλεις της Ευρώπης, και μέσα σε αυτό να προβάλουμε το πόσο ανεπαρκείς για μια ζωντανή πόλη σαν την Αθήνα μάλιστα, είναι οι  5 γραμμές που λειτουργούν στο λεκανοπέδιο.

Ελπίζουμε με αυτό να πιέσουμε τους φορείς να κάνουν κάτι σε αυτό το θέμα, το όποιο μπορεί να μην είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της Αθήνας άλλα αφορά πολλούς κάτοικους της Αθήνας που θέλουν να κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης.

ΑΘΗΝΑ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 3.1
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 5
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο) 30-60 λεπτά
Εισιτήριο (Ευρώ) 1.20

BOYKOYΡΕΣΤΙ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 1.7
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 23
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο): 40-50′
Εισιτήριο (Ευρώ) 0.60

ΜΑΔΡΙΤΗ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 3.0
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 24
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο) 40
Εισιτήριο (Ευρώ) 1.00

ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 3.4
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 59
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο) 30
Εισιτήριο (Ευρώ) 2.50

ΡΩΜΗ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 4.0
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 23
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο) 30
Εισιτήριο (Ευρώ) 1.50

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ
Κάτοικοι (σε εκατομμύρια) 0.7
Νυχτερινές Γραμμές (όλα τα μέσα) 12
Συχνότητα (λεπτά, κατά μέσο όρο) 30
Εισιτήριο (Ευρώ) 3.9

Πηγές:
Μαδρίτη (http://www.timeout.com/madrid/features/242/travel-information-getting-around-madrid)
Ρώμη (http://www.rome.info/transportation/)
Βερολίνο (http://www.bvg.de/index.php/en/17139/name/Night+Lines.html)
Βουκουρέστι (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bus_routes_in_Bucharest) http://www.ratb.ro/v_noapte.php
Aμστερνταμ (http://www.amsterdam.info/transport/night/)
Αθήνα: (http://oasa.gr/content.php?id=open24)

•••
Ειδικότερα στην Αθήνα λειτουργούν οι εξής 5 γραμμές:
040 Πειραιάς Σύνταγμα (δρομολόγια ανά 30′)
500 Πειραιάς Κηφισιά (ανά 30′)
790 Γλυφάδα – Περιστέρι (ανά 1 ώρα)
11 Α. Πατήσια-Παγκράτι (ανά 30′)
Χ14 Σύνταγμα Κηφισιά (24ωρη λειτουργία μόνο το Σ/Κ)

•••

Η Επιστολή που εστάλη σε ΟΑΣΑ/ΟΣΥ και δεν έχει ληφθεί ακόμη καμία απάντηση:


Κυρίες/ Κύριοι

Εδώ και δύο περίπου χρόνια, η κοινότητα των Atenistas (www.atenistas.org) εντοπίζει πτυχές στην καθημερινότητα της Αθήνας που επιδέχονται βελτίωση και με τη δημιουργική συμμετοχή πολιτών, αναλαμβάνει δράσεις μικρής και μεγάλης κλίμακας.

Ένας από τους βασικούς άξονες προβληματισμού μας είναι η ποιότητα και η επάρκεια των αστικών μετακινήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο εξετάσαμε την παρούσα κατάσταση, τη συγκρίναμε με αυτήν αντίστοιχων Ευρωπαϊκών πόλεων* και έχουμε καταλήξει στις εξής διαπιστώσεις:

(1) Οι μόλις πέντε** (5) διαθέσιμες επιλογές νυχτερινής μετακίνησης με λεωφορεία και τρόλεϊ δεν αρκούν για μία μητρόπολη άνω των τριών εκατομμυρίων, βασικές διαδρομές μένουν ακάλυπτες (λ.χ. ο άξονας κατά μήκος της Γραμμής 3 του μετρό).

(2) Η συχνότητα διέλευσης από το κέντρο παραμένει στην πράξη ασαφής, ενώ απουσιάζουν σταθερά σημεία αναχωρήσεων προς τα προάστια (κεντρική πλατεία ή κόμβος με “ακτινωτά” δρομολόγια).

Με την επιστολή αυτή προσδοκούμε να λάβουμε σαφείς απαντήσεις σχετικά με το γιατί μέχρι και σήμερα η Αθήνα υπολείπεται σε νυχτερινές συγκοινωνίες και πώς σκοπεύει ο οργανισμός σας να ανταποκριθεί στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες των Αθηναίων για ποιότητα στις νυχτερινές μετακινήσεις.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας.

Με εκτίμηση,

Atenistas Civil

Πηγή: http://atenistas.org

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου