Διαβάζοντας το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ και την ανακοίνωση του Υπουργείου σχετικά με αυτό, επιβεβαιώνεται πως ο σχεδιασμός των ιθυνόντων είναι η διατήρηση δύο ΔΟΥ στον μεγαλύτερο σε έκταση νομό της χώρας.
Συγκεκριμένα το πόρισμα αναφέρει…
ότι παραμένοντας εν λειτουργία η ΔΟΥ Αγρινίου και λαμβάνοντας υπόψη τις χιλιομετρικές αποστάσεις των υπολοίπων ΔΟΥ του Νομού, προτείνεται η ενοποίηση της με τις ΔΟΥ Αμφιλοχίας και Βόνιτσας, από την 1/1/2013.
Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη τις χιλιομετρικές αποστάσεις των υπολοίπων ΔΟΥ του Νομού, προτείνεται η ενοποίηση της ΔΟΥ Ναυπάκτου με τη ΔΟΥ Μεσολογγίου.
Άρα προτείνεται η λειτουργία 2 ενοποιημένων ΔΟΥ στο Νομό, η μια στο Μεσολόγγι και η άλλη στο Αγρίνιο.
Επιπρόσθετα προτείνεται η λειτουργία Γραφείων Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων στη Ναύπακτο, Αμφιλοχία και Βόνιτσα με την προϋπόθεση της δωρεάν παραχώρησης χώρου από το Υπουργείο Εσωτερικών, με την αιτιολογία της δυσκολίας πρόσβασης (εξυπηρέτηση ορεινών περιοχών).
Τέλος αναφέρεται ότι το κόστος ενοποίησης των εφοριών του νομού ανέρχεται στις 53.000 ευρώ, ενώ το μηνιαίο όφελος στις 8.300 ευρώ.
Αναμφισβήτητα, είναι προς όφελος του λαού κάθε προσπάθεια μείωσης του κόστους λειτουργίας του κρατικού μηχανισμού. Είναι όμως ακόμα σημαντικότερο, η όποια μείωση να μην αλλοιώνει τον λόγο ύπαρξής του, που δεν είναι άλλος από την εξυπηρέτηση του πολίτη, απλά και μόνο για την εξυπηρέτηση των επιταγών της τρόικας.
Με βάση αυτά και παίρνοντας σαν γνώμονα τις παραδοχές που θέτει η ίδια η επιτροπή στο πόρισμά της, προκαλεί ενδιαφέρον να ρωτήσουμε γιατί η ΔΟΥ Βόνιτσας δεν μεταφέρεται στην ΔΟΥ Λευκάδας, μιας και το μεταφορικό κόστος θα είναι σίγουρα μικρότερο, αλλά και χιλιομετρικά είναι σαφώς πιο κοντά μιας και η Λευκάδα απέχει μόλις είκοσι χιλιόμετρα, ενώ το Αγρίνιο ογδόντα;
Με ποιο σκεπτικό υποχρεώνεται τους υπαλλήλους να κάνουν μία ώρα δρόμο σε έναν από τους χειρότερους δρόμους της χώρας για να πάνε στην δουλειά τους…;
Έχει αναγκαστεί ποτέ κανείς της επιτροπής να περάσει από την «Εθνική Οδό» Αντιρρίου Ακτίου…;
Επιπρόσθετα, στο πόρισμα αναφέρεται ξεκάθαρα σαν προϋπόθεση για την δημιουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων η δωρεάν παραχώρηση χώρου από το Υπουργείο Εσωτερικών…
Αν αυτό δεν γίνει…;
Θα αναγκαστούν οι φορολογούμενοι να κάνουν ταξίδι για να τακτοποιήσουν τις φορολογικές τους υποθέσεις…;
Για ποιο λόγο να υποβληθούν σε αυτή τη δοκιμασία, οι πολίτες του νομού, που ενώ είναι ο μεγαλύτερος σε έκταση της χώρας διαθέτει υποδομές που αν μη τι άλλο δεν θυμίζουν σε τίποτα ευρωπαϊκή χώρα στον 21ο αιώνα…;
Επειδή έτσι σκέφτηκαν κάποιοι άνθρωποι, από την άνεση των γραφείων τους…;
Είναι η πεμπτουσία της ύπαρξης του κράτους σε μια δημοκρατία η εξυπηρέτηση του πολίτη και η μη υποβολή του σε καμία ταλαιπωρία!!!
Στα ΚΕΠ της περιοχής του ο κάθε πολίτης θα έπρεπε να διεκπεραιώνει και κάθε συναλλαγή του με την εφορία, το διαδίκτυο σίγουρα δίνει αυτή τη δυνατότητα, και οποιαδήποτε πληρωμή να γίνεται με μία κατάθεση στην τράπεζα.
Για να μη αναγκάζεται ο ηλικιωμένος από την Κατούνα να αγγαρέψει κάποιον για να τον εξυπηρετήσει… για να μην τον υποχρεώνει κανείς να μεταβεί ούτε μέχρι την Βόνιτσα, ώστε να συνδιαλλαγεί με το κράτος…
Το παράδειγμα της Κατούνας αλλά και όλου του πρώην δήμου Μεδεώνος είναι χαρακτηριστικό μιας και δεν προβλέπεται η δημιουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων σε μια περιοχή που εξυπηρετεί 5.000 ανθρώπους. Θα έπρεπε να είσαι τουλάχιστον αιθεροβάμων για να περιμένεις κάτι τέτοιο, όταν δημιουργία Γραφείου δεν έχει προβλεφτεί, ούτε για τον καλλικρατικό δήμο Ξηρομέρου με πληθυσμό 13.500 κατοίκους!
Αυτά είναι τα καίρια θέματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν και απαιτούν δουλειά και προετοιμασία πριν την ενοποίηση των εφοριών στις 31/12/2012 και όχι μόνο η δημιουργία χώρου στο κτίριο της ΔΟΥ Αγρινίου, όπως το πόρισμα προβλέπει…
ΥΓ. Περιμένω και τις δικές απόψεις για τα προβλήματα που προκαλεί η ενοποίηση των εφοριών στον νομό μας, αλλά και τις δικές σας προτάσεις για την αντιμετώπισή τους!
του Μιχαλάτου Παναγιώτη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου