22/10/12

Εφοριακοί: Χωρίς σχέδιο η ενοποίηση των ΔΟΥ


Την αντίθεσή της με την κατάργηση των ΔΟΥ, αλλά και τα τεχνικής φύσεως προβλήματα που δημιουργούνται στον μηχανισμό όσο και στην εξυπηρέτηση του πολίτη, παραθέτει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων στις ΔΟΥ...

'Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η Ομοσπονδία Εφοριακών καταθέτει διαχρονικά, συγκεκριμένες προτάσεις για την ανάγκη και το περιεχόμενο της αναγκαίας αναδιοργάνωσης των φορολογικών υπηρεσιών.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναδιοργάνωση αυτή, θεωρεί την πλήρη μηχανοργάνωση, η οποία έπρεπε ήδη να έχει ολοκληρωθεί. Και αυτό γιατί, μια αναδιοργάνωση η οποία θα ενοποιεί υπηρεσίες (χωρίς να έχει προηγηθεί η πλήρης μηχανογράφησή τους) είναι απολύτως βέβαιο ότι θα οδηγήσει, τόσο την λειτουργία και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, όσο και την εξυπηρέτηση του πολίτη, σε τριτοκοσμικές συνθήκες και καταστάσεις.

Ο εφοριακοί επισημαίνουν ότι σε καμία περίπτωση δεν προτείνουν και δεν συζητάνε, για μια σειρά από αυτονόητους λόγους, την ενοποίηση ειδικά των νησιωτικών ΔΟΥ.

Σε ότι αφορά το πόρισμα της επιτροπής του Υπουργείου, για το συγκεκριμένο θέμα, (και παρά το ότι δεν ζητήθηκε η συμμετοχή τους στην επιτροπή αυτή), επισημαίνουν ενδεικτικά, τραγελαφικά και αντιφατικά σημεία του πορίσματος, όπως:


1. Δεν είναι δυνατό, να αναστατώνονται οι εφορίες, αυτήν ειδικά την περίοδο. Γιατί δεν περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο 2013, οπότε θα ολοκληρωθεί (από τη Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας) η καταγραφή των ακινήτων του Δημοσίου; Γιατί προχωρούν σε νέους διαγωνισμούς ενοικίασης κτιρίων, αν τελικά υπάρχει δυνατότητα για στέγαση, σε ιδιόκτητα κτίρια του Δημοσίου;

2. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλιστεί, ούτε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του TAXIS, ούτε το πότε θα λειτουργούν μηχανογραφικά τα νέα Γραφεία Εξυπηρέτησης του Κοινού,(στα οποία δηλώνει κατηγορηματικά την αντίθεσή της) να προγραμματίζουν την ταλαιπωρία των πολιτών και των εφοριακών με χειρόγραφες διαδικασίες!

3. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλισθεί η ενοποίηση των αρχείων μηχανογράφησης των ΔΟΥ να ενοποιούν τις ΔΟΥ και να τις οδηγούν σε χαοτικές λειτουργίες, όταν σε ορισμένες περιπτώσεις θα λειτουργήσουν μέχρι και 7 διαφορετικοί servers!

4. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίζει για την ύπαρξη ή μη μιας φορολογικής υπηρεσίας, με κριτήριο αν ο τοπικός ΟΤΑ διαθέτει δωρεάν χώρο και σύνδεση με ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ, ούτε επίσης αν κάποιος Δήμος, δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διαθέσει χώρο στέγασης της ΔΟΥ.

5. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών τον Ιανουάριο του 2012 να αποφασίζει ότι το Τμήμα Ελέγχου και το Δικαστικό της ΔΟΥ Σπετσών, πρέπει να μεταφερθεί στην Α΄ ΔΟΥ Πειραιά και τον Οκτώβριο του 2012, να αποφασίζει ότι όλη η ΔΟΥ Σπετσών πρέπει να πάει στο Ναύπλιο.

6. Δεν είναι δυνατό, η ΔΟΥ Βόνιτσας να μεταφέρεται στο Αγρίνιο (80 χλμ) και όχι στην γειτονική Λευκάδα (20χλμ).

Ποιοι οικονομικοί αναλυτές, υπολόγισαν (μέχρι το τελευταίο ευρώ) τα κόστη και τα οφέλη, χωρίς να υπολογίζουν το κόστος μετακίνησης του πολίτη και το γραφειοκρατικό κόστος, από το μπάχαλο που θα δημιουργηθεί;

H ΠΟΕ-ΔΟΥ ζητά επιτέλους να επικρατήσει σοβαρότητα, διάλογος και κυρίως πρόγραμμα, ώστε οι εφορίες να μην μετατραπούν σε υπηρεσίες χάους, ταλαιπωρίας και αναποτελεσματικότητας, καταλήγει η ανακοίνωση.

Πηγή: http://www.euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου